neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Tesla zdvojnásobí počet rýchlonabíjacích staníc, aj na Slovensku

Značky: Tesla Motors / TeslaSlovensko

DSL.sk, 25.4.2017


Automobilka Tesla tento rok približne zdvojnásobí počet jej rýchlonabíjacích staníc.

Spoločnosť o tom aktuálne informovala v tomto oznámení.

Na začiatku tohto roka mala globálne viac ako 5000 rýchlonabíjacích staníc, aktuálne je to viac ako 5400 a do konca roka to bude viac ako 10000.

Spoločnosť zvýši aj počet nabíjačiek v rámci programu Destination Charging umiestnených u partnerov, z viac ako 9000 nabíjačiek na 15000.

Podľa zverejnených máp by na Slovensku konečne tento rok mala byť otvorená druhá rýchlonabíjacia stanica v Bratislave, ktorú Tesla pôvodne v roku 2014 avizovala na rok 2015. Zatiaľ je tu spustená len jedna, za Zvolenom neďaleko rýchlostnej cesty R1 smerom na Banskú Bystricu. Tá bola otvorená v januári minulého roka a disponuje štyrmi 120 kW supernabíjačkami.


Aktuálna a do konca roka plánovaná sieť rýchlonabíjačiek (väčšia ikona) a Destination Charging nabíjačiek, šedou plánované rýchlonabíjačky, kliknite pre zväčšenie (mapa: Tesla)



V auguste bola zároveň otvorená jedna nabíjačka s výkonom 22 kW v rámci Destination Charging v Šamoríne, táto sa na mape Tesly ale z neznámych dôvodov nenachádza. Podľa údajov Tesly sú tu ale ešte dve takéto nabíjacie stanice, s dvomi nabíjačkami v Trenčíne a jednou na Štrbskom plese.

V susednom Česku je zatiaľ jedna rýchlonabíjačka pri diaľnici D1 v Humpolci a tento rok majú pribudnú dve v Prahe a Olomouci. Okrem toho je tam päť nabíjacích staníc Destination Charging. Výrazne najhustejšia sieť nabíjačiek oboch typov je zo susedných krajín v Rakúsku.


Prvé nabíjanie na rýchlonabíjacej stanici pri Zvolene, kliknite pre zväčšenie (foto: Juraj Medek / TeslaClub.sk)



V oznámení Tesla avizuje na tento rok stavanie väčších rýchlonabíjačiek pri najfrekventovanejších trasách, ktoré zvládnu naraz nabíjať desiatky vozidiel. Zároveň avizuje stavanie staníc aj uprostred miest, nielen pri diaľniciach.

Na rýchlonabíjacej stanici sa pomocou 120 kW za pol hodinu batéria jej súčasných modelov podľa údajov Tesly nabije na dojazd cca 270 km. U 90 kWh modelu sa na 80% batéria z 10% dobije za 40 minút, na 100% za 75 minút.

V minulosti bolo nabíjanie vozidiel Tesla Model S a X na rýchlonabíjacích staniciach Tesly doživotne v cene vozidla, to sa ale zmenilo u áut objednaných po 15. januári. Teraz má ročne každé auto nárok na bezplatné nabitie 400 kWh, pre ďalšie nabíjanie platí na Slovensku cena 20 centov za kWh.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

úžera
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

To nie ako benzin. Ten je zadarmo.
100KW = cca 540KM za 20 eur. Bral by som keby ma tolko stal benzin.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

no ratajme tych 500km za 20juro to mas 100km za 4juro
pri LPG ta to vyjde cca 5-6juro na 100km takže až taka vyhra to neni :/
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Z toho sa rovno jednoducho urcuje, aka nie je hodinova mzda cieloveho segmentu zakaznikov.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

zakaznikovy tesly to zaplati zakaznik zakaznika majitela tesly pripadne jeho zamestnavatel.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A hlavne nemusíš podporovať ruských, arabskych a texaskych teroristov.

Radšej budem vyrábať elektriku zo slnka a vnoci z uhlia.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

K vôli rope treba poslať ľudí do vojny, k vôli uhliu do bane.
Radšej nech sa zmrzacia v bani ako vo vojne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Do vojny nikto ísť nemusí, ale ropa dáva veľkú moc tyranom a diktátorom.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

"Do vojny nikto ísť nemusí" lol.
Dufam ze do toho zapocitavas nasho 2. a 3. najlepsieho spojenca, Saudsku Arabiu a Qatar,
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nemusíš si dať vymyt mozog nenávystnou propagandou.
Nasilu to nejde musíš spolupracovať.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Alebo mať skryté vlohy.
Napríklad z nešťastného detstva v nešťastnej krajine.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim. Skoda, ze nesuhlasia vsetci youtube.com/watch?v=o-zoPgv_nYg iba 100% laska :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj výrobou bômb sa dá užíviť.
Aj dvojtaktom na olovnaty benzín sa dá presúvať.
Každý si môže vybrať.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Všetkým Vám prajem, aby ste si mohli kúpiť Teslu 3 za 30000EUR bez nesystémovej, korupčnej dotácie.
Ja chodím rád peši.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samojazdiace elektrické auto za 30 000?
A čo budú robiť tie milióny chudákov, ktorých najväčší životný úspech je získanie vodičského preukazu?
.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chlastať a huliť trávu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžu hrať online hry.
S tým veľa škody nenarobia, narozdiel od šoférovania, znečisťovania, smradenia, olejovania, havarovania, zavadzania, hrdzavenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uhlie a ropa maju vôlu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

mna cca tolko stoji disel...1.9tdi - spotreba 4.5L - 5.5L/100km podla "tazkej" nohy...otazka je, aku ma zivotsnot bateria v danom aute a kolko stoji vymena baterii... moj smradlavy dizlak ma 19 rokov...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na prvych priusoch mala bateria zivotnost cca 100-150 tisic kilometrov,velmi to zaviselo od stylu jazdenia,vymena sa dala robit len v nemecku a bateria stala 8000€+ praca,za 2 auta boli vsetky ukony spojene s vymenou baterie 20 000€+/- par sto eur
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Odkiaľ je táto informácia? Pokial ja viem (osobná skúsenosť) v Priusoch je batéria robená na celu životnosť auta. Pracuje v optimálnom rozpätí, aby sa ani nikdy úplne nenabila ani úplne nevybila. V prípade výmeny napr. autonehody, alebo podobne cena novej 1500e plus práca, co je porovnantelne napr. s opravou turba a podobne. Ak by náhodou napr. zlý výrobný kus trebalo baterku opraviť dá sa vymeniť aj konkrétny zlý článok vtedy je to otázka pár desiatok EUR.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

A naviac
nočný prúd mňa stojí 10centov,
ale ani 20centov nieje to veľa na núdzové nabitie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kolko je cela zivotnost auta?

napr. pri spalovacich autach to je rozdelene podla kategorie, ked sa bavime o motoroch, tak zivotnost bezneho spalovacieho motora je 250k km pri 95 percentile (tzn. ze kazdy 20ty sa 250k nemusi dozit a stale je vsetko ok). wankel to ma trosku horsie.

ad baterky - leaf, kazdych 20k musim ist s baterkou na prehliadku, inak pridem o zaruku. 120k km a baterka sa musi vymenit. 5.500 eur polozka.

ad "vymena zleho clanku" za 10 eur - taka kisna v ktorej je baterka ma vysoky ip rating, kvoli prachu, vode a necistotam. predpisane su solne testy, odolnosti voci desiatkam chemikalii, musi byt plynotesna, co sa testuje naplnenim vodikom alebo heliom proti podtlaku - a to kazdy jeden kus. lebo to ma v sebe niekolko sto kilovu litiovu srandu.
schvalne, popis, ako si tu opravu predstavujes...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"cela zivotnost auta" je odhentiaľ až poohentiaľ, s výnikou hentoho kúska tamto.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Niesom sice elektrofanda, ale trepes tu par volovin.
V prvom rade zivotnost auta/motora nie je 250k ani nahodou. Uplne s prehladom to vyvracaju vsetky stocene vraky, ktorym na budikoch svieti 180k, s ktorymi majitel natoci dalsich 100k ak sa nieco vynimocne neposerie a z original stiahnutych 350k.
Moj predchadzajuci korejec natocil 400k a motor stale v neuveritelnom vynikajucom stave, co sa sralo bol spotrebak, nie motor. Takmer akekolvek auto pri adekvatnom starani sa on musi prezit minimalne 2nasobok co si uviedol.
Ad2. toyota pri hybridoch dava zaruku 10rokov na bateriu a na jej kapacitu a na trhu uz nejaky ten rok su aj s full elektro a nejake problemy s bateriami su ojedinele, ziadne pravidlo.

Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

on pisal dobre, 95% motorov dozije 250 tisic KM.
tj, 5% nedozije, vdaka vyrobnej vade atd. zlemu stylu jazdy, zle podmienky, zly servis.
mne to zmysel dava.
mozme potom predpokladat, ze 95% z tych 95% dozije dalsich 250 tisic km, alebo 125 tisic, tazko povedat..
ja mam janpoca, 213 tisic, 5 rokov. a motor tiez OK, dufam clovece.. aj turbo OK, nic som nemenil okrem rozvodov. to ma vyslo na cca 700eur, ale nie autorizovany servis, ale clovek ktory tam pracoval, cize mu verim.
a musim suhlasit, ze sa skor pokazi nieco ine, alebo pride hrzdza...
vtipne je, ze keby to predavam, tak 213k KM je take ozrucne cislo, ze si myslia, ze je to na odpis. lenze vtip 2 je taky, ze za 5 rokov - to vyzera skor ako keby to NADtocim tie KM, tym smerom hore :D
ale dialnice su dialnice. tam sa kruti tachometer... a krúti.
a prave preto, ze trh 213k km zavrhuje, nezostava mi nici ne, ako si ho nechat. lebo podobne za tie peniaze ktory by som zan dostal nekupim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Trh nezavrhuje take km, len ich potrebujes trochu upravit, lebo to si aktualny trh ziada. Ak ludia beru pocet km ako smerodajny udaj, vzdy bude predmetom ich uprava. Ak by pocet najazdenych km bol pre mnohych len informativny udaj niekde na chvoste, kam patri, tak by sa km stacali v minimalnej miere.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

takze pises, ze na to, aby si predal stary brak, musis svojho zakaznika oklamat, ze ten brak je novy?

keby trh take km nezavrhoval, tak ich asi upravovat netreba, ci?

ps: a co by mal byt smerodatny udaj? dobre slovo niekoho, kto ta ojebava?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

WTF? Hovorim tym to, ze ovela dolezitejsi je stav auta ako nic nehovoriace cislo na budikoch. Ludia na tie cisla hladia ako na nieco co im napovie viac. Nepovie im to nic. Nepovie im to ci sa dotycny o auto staral, kde s tym a ako jazdil. Je to len informativna hodnota, kedy mozes cakat ze niektory spotrebny diel bude zrely na vymenu. Ale po tej vymene uz mat moze, alebo je kratkou pred nou - a ci je kratkou pred nou, alebo po, zistis zase len zo skutocneho stavu.
Typicke situacie pri autach:
1.Niekto najazdi 10k rocne => po 8 rokoch bude mat na budikoch 80k - idiot neveri, musi byt stocene.
2.Najazd 30k rocne=> po 10 rokoch 300k na budikoch, stocene na 180, idiotovi nie je nic podozrive.
3.Auto jazdi po dialnici a velky najazd - idiotovi vadia km.
4.Auto najazdilo 150k pri 90% jazd v meste => stale je to uplne v poriadku, hlavne ze je to predsa octavia.
Pokial sa bude hladiet na km ako na podstatny udaj, budu sa auta stacat.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

samozrejme, ze im to povie vela - minimalne komponenty powertrainu maju svoju zivotnost viazanu na km. tak isto vies, ze po urcitej dobe (napr. motor, cca 80k-100k km od typu) sa zacinaju hufne objavovat iste vady. nie vsetky ti vadia, ale cim dalej ides, tym viac ich je a rastie riziko, ze sa ti nieco stane.

teda, ak kupujes auto z druhej ruky, vzdy ho predtym davas do servisu na komplexnu prehliadku. servis ti da kompletnu spravu, co je s nim, kde su zavady, co bude treba vymenit hned a co neskor spolu s cenovou kalkulaciou.

okamzite ako servis zisti stocene kilometre, podavas trestne oznamenie. lebo to nie je len o tom, ze ta stacac ojebe o prachy, ale aj o tvojej vlastnej bezpecnosti a bezpecnosti tych, co v tom aute vezies.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nemas pravdu, nezacnu sa hufne objavovat ziadne vady ak neignorujes staristlivost o auto - stale je to prilis nizky najazd. Ak niekto stacat chce, stoci to sofistikovanejsie ako len "upravi" budiky a nemaj iluzie, ze niekto nieco zisti.
To, ze mnohi ludia si auto pred kupou nenechaju auto skontrolovat v servise je kapitola sama o sebe.
Neobhajujem praktiky stacania, lebo mas pravdu v tom, ze kto nevie narovinu priznat kolko najazdilo, ktovie v com este klame. ALE na otazku: kolko to ma najazdene? je najlepsia odpoved: a kolko chcete aby malo? Lebo stav zavisi velmi nelinearne od poctu km.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

mas pravdu, linearne to nejde, krivka je exponencialna.

cisto technicky, fakta na stol:
- automobil sa sklada z cca 30k roznych dielov,
- znacne mnozstvo z nich obsahuje vyrobne vady,
- mnozstvo vyrobnych vad je dovolenych, nakolko bud neovplyvnuju funkcnost dielu a/alebo sa s nimi uz rata v dizajnovej faze,
- diely sa casom prirodzene opotrebuju, materialy starnu a stracaju svoje vlastnosti, nasledkom coho sa zacinaju prejavovat nove vady...

takze, ak som pochopil spravne, tvrdis, ze:
toto vsetko neexistuje, nestava sa a ani sa nemoze stat, ak sa o auto staras?

resp.: kontrolna otazka: kedy si naposledy mal rozobratu a servisoval si trebars taku hlavu valcov a meral, co ti ja viem, objemy spalovacich komor? pripadne, kedy si mal naposledy premeranu a potvrdenu funkcnost chladenia motora, prietoky, teploty, mnozstvo chladiacej kvapaliny v systeme?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nevkladaj mi nieco do ust, co som nepovedal a neotacaj diskusiu. Ty tvrdis, ze najazd je podstatny, lebo sa od nejakeho casu zacnu objavovat chyby. Ja tvrdim, ze to nie je pravda a stav zavisi od najazdu nelinearne, kde vplyva mnozstvo faktorov.
Casom sa vsetko opotrebuje - to je uplne jasne. Ako velmi a akym sposobom uz zavisi ale na prevadzke auta a najazd do 100k je stale prilis nizky, aby sa hufne zacali objavovat problemy ako tvrdis v prvom prispevku ty.
Interval vymeny niektorych komponentov je pocitany na nejaku priemernu strednu dobu bud podla casu, alebo km, alebo oboje co nastane skor a odporuca sa preventivna vymena, pricom dany diel uz moze mat niekolko tisic za sebou ked ho bolo treba menit skor, alebo moze vydrzat kludne dalsich x desiatok tisic bez vplyvu na dalsie veci, ale z niecoho sa vychadzat logicky musi.


Odpovedať Hodnotiť:
 

2.Problemy sa vyskytuju umerne velkosti ignoracie o starostlivost auta a nelinearne k najazdu, lebo 100k v meste bude diametralne odlisny vysledok ako 100k na dialnici. Tam cela debata o pocte km konci. Auto co ma 200k a vymeneny podvozok bude na tom lepsie ako auto so 150k ktore bude zrele na jeho vymenu. Nad tym prvym vecsina ludi ohrnie nosom lebo dogma o km a zoberu radsej to druhe - skutocne vyhra. Ak chce mat clovek uplnu istotu ma si kupit nove. V opacnom pripade ma riesit stav a nie km.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mojim cielom nie je ti davat veci do ust - to nechavam na inych.
o co sa snazim, porozumiet ti, ako veci myslis. preto ti davam otazky, aby si mi nieco ozrejmil...

k tomu zvysku, da sa to teda chapat tak, ze po urcitom case a/alebo najazdenych km sa na diely objavia take vady, nasledkom ktorych sa stava diel nepouzitelny?
pricom preventivna vymena sluzi na to, aby sa diel stiahol z obehu skor, ako sa tieto vyrobne, technicke a technologicke vady (a ich kombinacie) naplno prejavia?

ps: k tym 100k km - niekto tu niekde pisal, ze po 75k menil rozvody. ak je pravda, co pises, mali by byt, ako sucast powertrainu, uplne ok, ci?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Patri vymena rozvodov do beznej udrzby? Patri. Takisto ako olej a dalsie veci na ktore sa pytas ak sa maju vymienat od nejakeho poctu km (nehovori to ich stave nic, interval sa prisposobuje nejakeho priemeru). Najazd ma informativny charakter preto ti v modernych autach auto vyhodnocuje podla stylu jazdy ci olej nie je zrely na vymenu ovela skor, nie len pri beznom odporucanom servisnom intervale => to je cele o tom co vravim od zaciatku, je dolezity stav, nie najazdene km. A kto zanedbava udrzbu moze mat nizsi najazd, bude mat auto v horsom stave ako ten, co ma najazd vyssi a auto servisuje ako ma.
btw ja som naposledy menil rozvody po 120k a vsetko v poriadku. K tomu budes mat tiez nejaku trefnu odpoved alebo protiotazku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

stale mam ten pocit, ze hodnotis znacne subkektivne - mne nic nehrka, ja sa dobre staram, ja nemam problema.
napr. ten powertrain je omnoho viac zlozitejsi ako len preventivna vymena prevodov.
este typ/vek/km by som bral, ale hlavne starostlivost?

schvalne, ake mas auto?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ad2: u nas je zaruka na baterky 5 rokov/100k km. existuje moznost predlzenej starostlivosti o baterku 1 rok/15k km a to max do 10 rokov. ale "predlzena starostlivost" a "zaruka" je trochu o inom.
v statoch 84 mesiacov (v usa je avg najazdenych 16k km rocne, vratane spalovacich motorov).
v uk je 8 rokov, ak ma pamat neklame (avg niekde okolo 12k km rocne).
a este nezabudaj, ze toyota sa da povazovat za celosvetovy benchmark, co sa kvality tyka...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Lenže na starom diesli sa už dnes nedá cestovať napríklad do Rakúska, ak človek nechce riskovať odstavenie auta políciou kvôli neexistujúcemu alebo zle fungujúcemu DPF.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

19 rocne (a prekvapivo splnam emisne
normy z r 1999, kedy bolo vyrobene) ..tj z pred roku 2001 (povinne DPF filtre pre TDI)
Tam ziaden DPF filter ani nebol a do Rakuska jazdim pravidelne a nemal som ziadne problemy..akurat viem ze v Nemecku su rozne "znamky" za emisie a podla toho mas/nemas povoleny vjazd do centra mesta.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak dufam, ze si kupis nove auto a nebudes otravovat vzduch nam ostatnym. Stary srot patri do srotoviska.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Ak ti naozaj ide o znecistovanie vzduchu, tak dufaj, ze na tom starom cadiacom stroji vydrzi jazdit co najdlhsie.
Je to daleko ekologickejsie a menej narocne na prostredie, ako likvidacia stareho a vyroba noveho auta, aj ked jeho prevadzka je nasledne ekologickejsia.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

asi tak :D a este FYI to ze mas podla paprierov "filter" neznamena ze ho tam naozaj mas...v CZ su uz firmy, kt. ti za poplatok "pozicaju" filter a s tym ides nasledne na STK..inak celorocne jazdis na vyvrtanom filtry...hl. ludia co byvaju v BA(meste) a jazdia 3km do prace na TDI...s takou jazdou vypali leda tak penazenku a nie filter...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

19 ročný diesel
Si cigán?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

nie, preco ked jazdi? Oktavka stale funguje.. nemam dovod kupovat druhe...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 


Mal by si ísť pracovať do britanie.
Tam môžeš smradiť a otravovať arabov.

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

alebo tebe pod okno :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takých je tu plno.
.čo robia podradnú, zle ohodnotenú prácu a chodia do nej starým autom, aby mali na naftu a dráhy servis.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ja to auto vlastnim 7 rokov a servis ma stoji cca 300.- rocne, tak ze neviem kde je drahy servis ? A neboj mam aj na nove BMW, len mi pride kravina dat 50 000.- za auto, radsej si usetrim na byt bez hypo...Ale kazdy podla svojej chuti... niekto ma BMW a este ako 30nik byva s mamou...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

nie byte na hypo, ale byt na prenajom a benzin mas zadarmo...
ale nie, oni radia kupit bmw za 50k a potom sa on bat, ci mi niekto s feldou nenabura na parkovisku...auto je zumpa na peniaze.. neuveritelny aste of money.. ale ano, zoberie to cloveka takmer hocikam, co je dobre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš pravdu auto je kravina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Žijem v meste.
Denne najazdím cca 20km(robota 200prac.dni, deti škola, obchod)
Za rok cca 5000km.
Dať 300eur za servis je veľa.
Lebo len servis má stoji 6eur/100km. Plus palivo, parkovné....
A potrebujem dve autá, lebo žena dochádza opačným smerom cca 30km obe cesty.
Jedno bezúdržbove elektrické by sa mi hodilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neusetris, lebo mas pravidelne intervaly kontroly baterky...
co znamena do 300 eur za kontrolu, ak ju nemas v ramci zarucneho servisu garantovanu bezplatne.
takato kontrola sa robi vzdy v ramci garancnej, ktoru ak nezrobis, prichadzas o zaruku. a tak isto sa robi podla planu vyrobcu, napr. leaf ma kazdych 20k km...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vymyslený nezmysel.
Technická kontrola stojí menej ako 30eur.
Keď budem mať elektromobil nikdy ma nevidíš v tvojom autoservis a skrachuješ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len izolacie? panko si to predstavuje ako hurvinek valku...
a co takto plna diagnostika na stav baterky? elektroniky?
alebo aspon si skontrolovat napr. chladiaci system?
teploty, tlaky, senzory a cidla?
ako bonus, ak kupis hybrida, tak cely hybridny system...

fun, fun, fun :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Panko prišiel z iss?
V servise nevedia nič len vymeniť nefunkčný komponent.
Diagnostika cha cha cha cha
Cha cha cha cha cha

Kde?


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Diagnostika ukázala hovno.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Baterka má vlastnú diagnostiku.
Auto má vlastný počítač online aktualizovaný.
Miestnemu trkvasovi v servise, by som nenechal rozoberať batériu.
Maximálne vodu v ostrekovačov doplniť a vyprášil rohožky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a kto tomu autu a tomu pocitacu garantuje, ze je krmeny spravnymi udajmi? to je hlavne, dolezite...
ludovo povedane - mozes mat na ruke aj 10-toro hodiniek, ak ti kazde idu zle, spravny cas sa nedozvies...

spravny trkvas v servise zisti poruchu, baterku vyberie a nariadi ti vymenu. baterka je bezpecnostny diel, pod na picu baterku sa nikto nepodpise, ako sa nepodpisu pod 100% ok stav ak mas napr. nefunkcne brzdy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Brzdy na aute sú zbytočnosť a zaostalosť.
Cez STK prejdem aj bez autoservisu už dnes.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, a vymena baterky ta vyjde par tisic eur...

a co je vtipnejsie, so zlou baterkou ta ani z dobreho servisu nepustia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesle vydrží baterka 500000km.
Ďakujem
do tvojho auto servisu sa odrbat dať nepôjdem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za 12 tisic by mi ta baterka mala aj obed navarit...

Prvych cca 5% strati po zhruba 20k km,
Po 100-120 km je zrela na vymenu,
A ak vidis teslu za 'lacny' peniaz s najazdenymi cca 140-150k a chlapik nemenil baterku, tak sa priprav, ze si ju jedno pekne rano zacvakas sam...

A v 'mojom auto servise' sa neojebava - jebacka je prava, echtovna a zarucene plni svoj ucel. Panom vstup zakazany, damam rad skontrolujem kvalitu mazania, podla chuti sanie, niekedy aj vyfuk...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moja žena zničila spojku za 1rok.
Tak si spočítajte koľko ju stal 1km, keď za rok najazdili 2500km.
Kľudne si jazdí na trabante tvoja vec.
Elektromobily budú jazdiť v meste a bude ich väčšina do 10 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas sikovnu zienku - si ju dostal v akcii k tesco treske?
tak jej kupis automat a mas vystarane...

ps: ak sa spoliehas na to, ze elektromobily spojku nemaju, snivaj dalej - tesla uz ma, bosch dovivijal, prius a spol. dostanu spojku cobydup, ostatni budu nasledovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti si odborník ako moja žena. Aj bicykel má spojku.
Tesla nieje prius.
Hybrid si odlož spolu s dieslom pre dinosaurov.

A nie nekúpim jej automat.
Počkaj na teslu 3.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zmier sa s tým, že za výmenu výfuku ti už nikto nedá 600eur ani 7eur.
Odpovedať Hodnotiť:
 

20000km ja najazdím v meste za 4roky.
Na dovolenku lietam lietadlom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

naco ti je potom auto?
kup si radsej bicykel - hlavne, ak si v nejakom meste, ako napr. Nitra, kde je cykloiniciativa dost slusna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bicykel mám.
Auto mám 2x.
A iné ako elektricke auto, už nechcem a ani nekúpim.
Mám rád pokrok a spalovaci motor je minulosť čo mi nebude chýbať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a aj na tymto sa treba zamysliet goo.gl/PiLWnm
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo je na bionafte eko? Nič...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja tiez viem ist za 6L benzinu, ale aj za 20L, pri tazkej nohe aj 70L.
vyrobca udava nejak 13 alebo kolko.
lenze elektromibil nie je o dizli, ci benzine, ci plyne.. elektromobil je o cistote.. ziadne kvapaliny.. ziadne problemy.. napr. mna kvalitny olej stoji 100eur/vymena , tj 15000km,zvyknem skor, podla stylu jazdy.
velmi by ma zaujimalo porovnanie tesla vs benzin/dizel v nakaldoch.
ale takto:
kupna cena, cena 250 tisic KM vratane vsetkeho, zostatkova cena. a potom do inej kolonky dat vyhody elektormobilu (dialnice zadarmo, parkovanie zadamo a tankovanie obcas zadarmo/lacno, to moze byt dokopy 100e/rok).
otazne ale je, ci jazdis 5000km rocne alebo 10x viac. auto sa neoplati pri najazde 1 tisic rocne, a myslim ze ani pri 5 tisic, ale zpri 50 tisic je to 10,000 eur rocne len na PHM, a to je masaker.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nase prosocialne vlaky, 2.trieda, maju 5,25 € na 100 km. S klimou, co ta moze zabit. Hocijaky iny sposob je vyhra.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

V skutočnosti železnice za socializmu zrušili prvú triedu.
2.triedu premenovali na 1. a 3. na 2.

Takže v skutočnosti cestuješ 3.triedou.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Teda určite nechcem obhajovať ZSSK, ale by som chcel vidieť tú prvú triedu v porovnaní s dnešnou druhou. Či by to nebolo skôr také, že radšej postojím v chodbičke medzi vozňami ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

V prvej triede máš sám kupe, sprchu, sluhu, občerstvenie.
Všetko ostatné je 2. 3. 4. 5. trieda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý si elektromobil môže nabit za 0.11 eur/kWh nočným prúdom.

Potom je to 2.22 eur/100km.

A nemusíš meniť sviečky každý rok ako na LPG a kontrolovať certifikovať nádrž......
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ano a kde si ho nabiju miliony ludi co byvaju v bytovkach?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

V garáži.
Elektrická prípojka sa dá urobiť aj na parkovisku.
Stačí chcieť a dohodnúť sa s mestom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie kazdy ma garaz. Aj s mestom sa dohodnes, ak si to zaplatis sam. Aj to len mozno. Casom to samozrejme pride, ale najblizsie 4-5 rokov to v mojej lokalite nevidim realne.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Keď sa ti zlepší finančná situácia, a zlacnejú elektromobily môžeš zmeniť lokalitu.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ale preco by som mal menit lokalitu? Ak sa mi zlepsi situacia a bude priestor, postavim si dom a potom vazne mozem nabijat doma, ale to by prijem mojej domacnosti musel byt aspon dvojnasobny oproti sucasnosti, co je este menej pravdepodobne nez to, ze mi mesto postavi nabijacku pred panelakom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ad2 - ked zlacneju elektromobily - tiez velmi diskutabilne s otaznym casovym horizontom. ALe nepopieram, ze moje dalsie auto mozno bude elektro. To teraz povedat neviem, len v sucasnosti a na najblizsie roky je to pre mna nevhodne.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nevhodné = nemám nato.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nie, nevhodne = nemam to kde nabijat, nemienim sa obmedzovat dojazdom a az tretia vlastnost je, ze na to nemam. Lepsie povedane nemienim zaplatit ten rozdiel len preto, aby som sa vozil lacnejsie, ale rozdiel obstaravacej ceny a uspory sa mi pri mojom najazde nikdy nevrati. Nehovoriac, ze je mizerny vyber medzi elektroautami.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no ja dam 40 tisic KM rocne, benzin.
EV by sa mozno oplatilo, alep resne ako pises, este to nie je rentabilne. a vyber je hrozny.
mozno tesla 3 , ale aj keby je 30000 s DPH, resp 30 tisic koncova cena, napr oslobodena s DPH (nie sro, ale pre FO), aj tak je to drahe, aj keby to ma dojazd 400km, co asi mat nebude.
mozno, ale len fakt mozno, keby tu istu tesly 3 kupim ako dvojrocnu, s rozumym najazdom, napr 70 tisic KM, resp tak, aby ta bateria mala pred sebou este 8 rokov, alebo inak cca 320 tisic KM. za polovicu, cize 15 tisic eur, tak potom ANO, potom si myslim, ze je to rentabilne. lenze tak toto nebude, nebude stat len polovicu po 2 rokoch, a baterian evydrzi 400tisic KM celkovo, servis bude drahsi nez domace naliatie oleju (hoci aj 100euroveho), atd.
ale aspon to meisa karty, to je dobre, otazne je, ci len nie na oko.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A moja žena najazdí 6000km ročne v meste, lebo vychováva deti.
Spojku zničila za dva roky.
Takže elektromobil je skvelá vec pre ňu.
Ale kto chce nech si smradi na diesli alebo na warburgu alebo trabante.
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo si kupy normalne auto
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Alebo sa douci zaklady gramatiky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vidim to takto
dohodne sa 5 susedov, prenajmu si miesta (1-5), a daju si tam nabijacku (1-5) s klucom (bez ktoreho to nenabije, neodobera nikto nacierno)..
a hotovo..
ale ano, sme na Lovensku, ja preto idem do RD, ale priznam sa, na EV veru peniaze nemam. skoda, lebo je to velmi zaujimava myslienka, ziadna prevodovka, ziadny hluk, ziaadna strata casu s tankovanim.
osobne tankujem v AT/CR/HU/PL, pretoze Fico u nas odrbava s cenou benzinu - slubil a sluboval a bil sa do prsicok chlupavych, ze znici dan z PHM.
odrbal ma, tym padom tankujem v zahranici.
stoji ma to cas, ale hrejem a to pri srdci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zabudol som na náklady súvisiace s batériou, nadobúdacou cenou auta a pod. Finančne sa to proste neoplatí, možno pre tých, čo by si aj tak kúpili auto za 50 litrov. Som zvedavý, či konečne príde nejaká automobilka s normálny elektro autom za rozumnú cenu. Lebo tie prdítka ako Leaf za 25 litrov nebude normálny človek kupovať, keď má za to pohodlné veľké auto a dokonca tiež nové. Tesla nech dokončí továreň na baterky, aby ma nová baterka stála do 2 tisíc a menil by som ju po najazdení 200t km a niekto nech prinesie klasické auto za cca 15k čisto elektro s dojazdom aspoň 400 km. A goodbye ropa...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

paci sa http://dopice.sk/juq
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ďakujem za odkaz vyzerá to v celku dobre, aj keď reálne bude komfortná iba tá verzia za 25 tisíc € čo je ešte stále dosť veľa. Ale akonáhle sa rozbehne veľké továrne na baterky, tak viem si predstaviť, že tá verzia s baterkou s dojazdom do 250 km bude stáť možno 12-13 tisíc € nové auto, čo bude paráda. Lebo v zásade taký dojazd stačí bežnému človeku na cestu takmer vždy a keď nie, nabíjacie stanice už akú takú sieť majú. A to nehovorím, keď by som kupoval to auto 3 ročné, dostali by sme sa pod 10k. Ale aj teraz je to zaujímavé, pri dotáciach a iných výhodách elektromobilov môže človek šetriť značné náklady a tá nová Dácia môže s dotáciou stáť v strednej verzii okolo 12k € čo pri zadara jazdení je parádička. Ešte to chce stále chvíľu čas, ale ja verím, že už moje ďalšie auto bude elektro, ešte zo 5 rokov diesel pokukírujem a potom by to snáď šlo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ešte k tej Tesle, tam je finančne značne náročná aj oblasť náhradných dielov, všetko majú vyčačkané a stojí kopu peňazí, len brzdové kotúče a platničky stoja majland, niekde som aj videl ceny, ale už tie sumy neviem, viem akurát to, že to je kopa peňazí. Takže nie je to len o tom, že hurá kúpim použitú teslu za 20k , ale tie servisné náklady sú na provaz...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Brzdové platničky na tesle mení len idiot čo na nej driftuje.
Prečo by som mal brzdiť trením, keď môžem brzdiť motorom a rekuperovat energiu?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

vies, aky je rozdiel medzi zrazenym ciganom a zrazenym psom?
pred psom je vidno brzdna draha...

sranda ale bokom, ked chces zastat, napr.? v kolone dostavaju brzdy zabrat...
to, ze sa to raz opotrebuju, je fakt, a iba debil s nim nerata. to, ze ti vydrzia dlhsie ako na spalovacom, to je druha vec...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

zákazník tesly sa sťažoval za drahú výmenu brzdových segmentov, ktoré mu odišli práve kvôli ich nevyužívaniu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

OEM brzdy na sportovejie auto cca 300eur.
su aj za 1500, aj za 4000.
na OEM sprtovejsom aute menim brzdy kazdych 80 tisic km.
keby sa besnim, tak aj za 2 hodiny. (raz sa mi to zial podarilo, a to pod 2 hod, skrutene, znicene, to bolo tak -700eur)
to len na margo brzd, ak sa chce, da sa lacno, pokial jazdis extremen defenzivne, tak ti vydrzia mozno aj 150-200tisic KM, za 300eur a menej, kedze urcite mensi priemer stoji menej.
ale co som cital, tesal 8000? neviem.. ale neviem kolko vydrzia, ako sa daju BEZNE znicit, to fakt netusim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoducha matematika.

ak chces zaujimave,hi-tech auto s paradnou dynamikou a vies svoj zivot obmedzit podla potrieb nabijania,ale neriesis zivotne prostredie alebo peniaze tak je elektromobil vzdy jednoznacna volba
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na dostatocnej odbornej urovni je este aj obmedzenie nabijania mozne riesit dostatocnym poctom maciek a ebenovou tycou.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Zabudol si dodat, ze to auto nemusi zrychlovat z 0 na 100km/hod. za 4 sek. ale kludne staci aj za 6 sek., aby hlavne malo solarne panely v streche a na kapote a samozrejmost nabijat aj z 230V, kludne aj dlhsie napr. cez noc. Rozumny dojazd je aspon 600km.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

panel na streche? za najjasnejsieho poludnia 200W? 1km za hod? hm.
4s je super, 6 je super, ale realne to nevyuzijes, unudi to, ale co si budeme klamat, zrychlenie je super, navykove a neunudi to..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co tak pridat do porovnania dan z paliv? Cize cca plus 120%.
Takze uz si na 45eurach za 540km, a to uz tak ruzovo nevyzera.
A to ze ta dan na eauto bude je ista vec. V amerike uz o nej rokuju.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

toto nepochopim...v Irsku mas eAuto bez DPH a u nas (aj ine ako vidim) rozmyslaju ako vyzmykat prachy z ludi...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

to myslis vazne? :) :) :)

preco by malo byt eauto bez dph? na potraviny dph ano, ale na drahu hracku co k zivotu netreba odpustime dph?

a vazne nevies preco sa rozmysla ako sa budu danit eauta? si myslis, ze ten vypadok v rozpoctoch co by nastal pri naozaj masovom pouzivani eaut nastal nebude v rozpoctoch krajin chybat?
ak sa eauta naozaj masovo presadia tak aj na ne pride a najskor to bude formou plosneho mytneho. kazde auto dostane krabicku a kolko odjazdis tolko zaplatis
technologia je uz na to pripravena, lebo staci rozsirit dnesne satelitne mytne systemy
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pretože bordel na blízkom východe je kvôli rope a všetci za to platíme.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Lebo investovať do pokroku sa oplatí.

Tiež by si sa pýtal v 1985 načo kupovať predražený počítač, veď sa na ňom nedá skoro nič robiť?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v juesej maju z cestnej a z palivovej dane financovanu udrzbu a opravy ciest. co je dost kokotina, ak sa benzin nekupuje, ze?

preto aj napr. priusy a lpg auta dostali za povinnost platit svoj podiel dani - ten bol vyratany z priemernej najazdenej drahy.
zhrnute a podciarknute - skor sa ti oplatilo zivit 10l suv ako priusa.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

presne tak, kedze 10L SUV je neznicitelne - nezatazitelne.
ine je, ak idem otor na 15%, ako na 85%
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla zdvojnasobi nabijace stance na slovensku. Budu tu az dve
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dve oficiálne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Priložená mapa krásne ukazuje pomer výšky životnej úrovne v regióne strednej Európy.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

presne tak, co tam potom, ze IT je sakra zadlzena krajina, co tam potom, ze hentam su aply, same kopece atd..
vidiet, ze par desiatok az stoviek KM robi 10 nasobny rozdiel v tom, co si PRIEMERNY clovek odlozi.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár