neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Windows 8 je pre Čínu drahý, zostáva na XP a vyvíja nový linuxový OS

Značky: WindowsWindows XPWindows 8ČínaLinuxUbuntu

DSL.sk, 24.4.2014


Čínska ľudová republika v štátnej správe neplánuje prechádzať z dominantného operačného systému Windows XP na aktuálnu verziu Windows, Windows 8+, kvôli vysokej cene takéhoto prechodu.

Pre Sky News to uviedol Yan Xiaohong, vyšší čínsky úradník zastávajúci okrem iného pozíciu zástupcu riaditeľa štátnej organizácie National Copyright Administration pre dohliadanie nad dodržiavaním autorských práv.

Podľa Xiaohonga tak zatiaľ štátna správa zostane na XP, pričom zrejme využije služby ochrany špecificky pre XP poskytované po ukončení bezplatnej podpory XP Microsoftom 8. apríla združením čínskych bezpečnostných spoločností.

Windows XP je v Číne vrátane štátnej správy v súčasnosti na odhadovaných až 70% počítačov. Pre porovnanie na Slovensku je v súčasnosti podľa informácií Ministerstva financií SR pre server DSL.sk v štátnej správe Windows XP na 30% počítačov.

Podľa informácií čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií pre agentúru Xinhua v dlhodobejšom horizonte bude Čína aktívne podporovať vývoj nového operačného systému postaveného na Linuxe, ktorý má nahradiť XP.

Čína si už v minulom roku vybrala za svoj štandardný referenčný operačný systém linuxovú distribúciu Ubuntu a s tvorcom Ubuntu, spoločnosťou Canonical, začala spolupracovať na čínskej odnoži Ubuntu, Ubuntu Kylin.

Či sa vývoj avizovaný aktuálne ministerstvom priemyslu a informačných technológií bude týkať práve ďalšieho vývoja Ubuntu Kylin alebo Čína plánuje úplne nový operačný systém agentúra neinformuje.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple


inzercia



Diskusia:
                               
 

No nieje to take jednoduche, vsetky PC v krajine upgradovat ked si krajina netlaci peniaze podla potreby, vid. USA..
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

práve naopak, všetky PC v krajine je aj obrovská suma za okná a ich neustály uprage
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a ako si myslíš, že si tlačia peniaze?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Si nejaky zaspaty ferko. USA si tlaci peniaze bez akychkolvek pravidiel a krytia a tymto zije na ukor ostatnych statov sveta. Dosledkom su neustale sa zvysujuce ceny a inflacia. Preto USa za kazdu cenu potrebuje udrzat USD ako svetove platidlo. Asi netusis co vsetko za tym je. Bretonwoodska dohoda Ti nieco vravi? O fungovani FEDu asi nemas ani sajnu, vsak?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Stačí aby sa začalo obchodovať s ropou aj v inej mene a skončili....
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

To chcel urobit Saddam (predavat ropu za €), tak mu amici vysvetlili, ze to neurobi. Iran uz zacal prijimat ruble, aj tam bude treba nejaky mierovy zasah.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

jop aj Kaddafiho odstranili lebo ten chcel zaviest celoafricku menu krytu zlatom....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A preco sa tu hras na doleziteho a este k tomu ked nevies o com vravis
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

to je jasné, ale myslíš si, že v Číne sú kryté zlatom? Tiež si ich tam tlačia, koľko chcú, však je to ich mena
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ano lebo vyvijat novy OS je lacnejsie. ROFL !
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

"spolupracovať na čínskej odnoži Ubuntu, Ubuntu Kylin" tj. doda tam nejake patche, aplikacie, nastavi firewall a hotovo.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Vzhladom na absolutny pocet pocitacov ktorymi disponuju (nieco cez desiatku *milionov*) to samozrejme lacnejsie je, dokonca aj pri zvazeni ceny win8 pre domacnost v cine (888 cinskych bubakov co je cca 110 eur), vlada mala tusim navrhovany deal na nieco okolo 300 yuanov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak asi áno, navyše si ho potom môžeš upravovať podľa seba a nie milostivo čakať, než ti mrkvosoft niečo vyvinie (a asi tiež nie zadarmo). Plus dáš si zadné vrátka aké potrebuješ TY, ugrady tiež podľa tvojich potrieb, atd. atd...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ked ten novy pocitac bude mat licenciu zadarmo tak je to niekolko tisic krat lacnejsie pri milionoch pocitacov...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

pozri keby cela europska unia dala peniaze co strka do vrecka M$ niekomu, kto upravi linux na ich obraz tak sa:

- zvysi zamestnanost a peniaze ostanu v EU
- urobi sysstem zadarmo pre obcanov....
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Jaj do pice tito kokotsky linuxacky bastardi bez stipky intelektu.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

kokotski*
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ach Ty ubohy primitiv... Skoda slov.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Tí "kokotstkí linuxácki bastardi" boli schopní vyvinúť funkčný operačný systém, ktorý je zadarmo. Možno nie je úplne dokonalý a má dosť múch ale je funkčný a použitelný. Čo si vytvoril ty?
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Oh, len ho nedráždi, lebo to tu zaplaví svojimi detvákmi a budeme mať všetci po vtákoch...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co my? neobcania? :P
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

system, ktory bude beztak nepouzitelny, lebo na nom nepojdu win programy a hry.

ale ano, zamestnanost sa zvysi, lebo to, co spravili na win 3 ludia, budu na lin robit 5 :D
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

zober si to tak, ak by cela europa zacala pouzivat linux, firmy co dodavaju programy by zacali portovat svoje programy do linuxu tiez. a dalsia vec je wine (ano viem, nejde v nom kazdy program, ale stale je to moznost)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

to by bolo mozne, keby bol system dobry a rozsireny.
ovsem, system bez programov ti je na dve veci a programy sa ti neoplati pisat, ak ich nikto nevyuzije.
a profi veci sa tiaz tazko pisu, ked su ovladace dost rozhasene.

preto ma linux len 1-2% - to su nadsenci, ktori sa bud radi nieco ucia (na co im linux dava velky priestor), alebo potom ludia, ktori vela nevyzaduju (teda typicki fb, thumblr, twitter a pokec experti).

a jo, vacsinou os je najmensia polozka - profi programy a podpora je to, za co idu nehorazne prachy.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

3x hadaj na akom os bezi drviva vacsina web serverov
-
-
-
-
*napoveda windows server to asi nebude ;)

tych 1-2% co uvazas je stary udaj spred niekolko rokov, v sucasnosti je toto cislo ovela vyssie a to nehovorim o smartphone segmente kde dokonca windows zaspal dobu a poriadne dostava do nosa

napr take ubuntu je skvela nahrada za stare nepodporovane xpecka. neveris , vyskusaj alebo drzi pi.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Drz picu sam ty kokot prijebany fanaticky. Preco bezi drviva vacsina web serverov na Linuxe ? LEBO JE TO LACNE PRETO.Nie je to dobre, nie je to kvalitne ale je to lacne...preto. Linux vytlacil UNIX ...windows len minimalne.


Co sa tyka desktopov...nikto to nechce, nikto to nepotrebuje a je to napicu. Len taky fanatik ako ty to nedokaze pochopit.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

a čože mu tak pekne hovoríš?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

lebo si namysla ze nieco vie a pritom vie rit palovu o)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

rit palovu-to je nejake nove distro?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano krici nazov windows 10 o)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dieta tvoj argument ze to linux uplne dominuje na serveroch je uplne neplatny :D v biznise nejde o to ci je nieco platene ale ci je to kvalitne pane boze.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a to je dovod, preco sa pri vsetkych kriticky dolezitych business datach pouziva vyhradne zos od ibm.

linux sa da pouzit iba na menej dolezite veci - a tam sa pouziva rovnym dielom linux, unix a windows.

takze dominaciu si strc za klobuk, ak aj pouzijes vzorec, ktory maju linuxaci radi (lin = 100%-win), tak je to stale malo oproti napr. desktopom, kde ma linux len 1-2% :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

jj, uznavam u serverov je to tak na tretinky unix-klony, linux-klony a windows server. takze ano, dari sa im tu, ale 'drvivou vacsinou' by som to nenazval (iba ak by som k linux strojom pripocital aj tie unixbased - presne tak, ako to vy linuxaci robite).
a kriticky dolezite veci ma na zase na starosti v drvivej vacsine (95+%)ibm.

ok, pozrieme statistiky desktopov. a prekvapivo sa dostaneme na? 1.4% :o)

a smartphone - ios je unix based a za posledny rok bol na kazdej piatej masine. ms tu ma 3%, co je 2x tolko ako ma linux na pc.

PS: ja mam radsej veci co funguju. dokial mi na linuxe nepojde fantasy frontier, tak ho mozem jebat.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

a koho to zaujima? Sa uvedom
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ano lebo unix, aix, hp-ux a solaris sa bezne pouzivaju na jednoduchych a lacnych serveroch. Sa zobud, ved by sa nikto nedoplatil. Tieto vecicky sa kupuju kamarade za ine prachy a to vacsinou aj s HW.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

lebo freeBSD je len bubak pod postelou, ktorym strasia deti linuxakov, ze ano?

je stabilnejsi, rychlejsi a v mnohych veciach vykonnejsi ako linux servery.
na druhu stranu: nemoze ho obsluhovat barsktora cvicena opica ako to je v pripade napr. ubuntu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Super az na to, ze vsetky BSDcka dokopy maju medzi servermi tak 2% oproti linuxovym masinam ktore maju tak 60% zastupenie, takze bubak to zrovna nebude. Skor linuxova komunita pomaha rozvyjat aj freeBSD platformu a opacne. Okrem toho neviem o tom zeby sa na freeBSD dala dokupit enterprise subscription ako je to pri niektorych linuxovych distrach, takze na vacsiu infrastrukturu nepouzitelne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mohol by si aj tych 60% nejako dolozit?

a ano, suhlasim, linux komunita zavyja na bsd :o)

inak, si vcelku normalny? najprv pindas, ze bsd sa neda pouzit na lacnych serveroch. a ked ti clovek ukaze, ze to ide, zacnes argumentovat platenymi enterprise verziami.
nevolaju ta doma 'kokot'?

a teraz si precitaj o jeden tvoj prispevok vyssie a dozvies sa, ze aj bsd ma platene enterprise verzie :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tak chlapce pozor s tymi urazkami a nadavkami, to si vyprosujem!!! Pokial sa nevies slusne spravat chod diskutovat pri pive v tej tvojej dedine.

Samozrejme ze statistiky viem dolozit (napr. w3techs) a necucam z prsta tretinky ako ty.
Ja som nikde nehovoril, ze BSD sa neda pouzit na lacnych severoch. Ja vravim, ze nema riadnu podporu a ta komunita je podstatne mensia. Nechapem ale co si ukazal ty??? Nikde nehovorim o tom, ze to nejde ale ze sa to nerobi. Ak mas aspon zaklady chapania a IQ nad 80 tak chapes rozdiel medzi tymi slovami.

"a teraz si precitaj o jeden tvoj prispevok vyssie a dozvies sa, ze aj bsd ma platene enterprise verzie :)"
Tak mi sem pastni, kde si to mam precitat a ktora firma robi support podobny napr. RedHatu, ak vobec vies o aky support ide a teda mas s tym nejake skusenosti a netrepes do vetra.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

w3techs
popular systems>
1.Unix = 67.5%
z toho: Linux = 57.5%, co cini cca 38% share
2.Windows = 32.5%
co je presne to, co tvrdim - servre su rozsekane cca na tretinky - a to je presne to, co aj tvoja stranka potvrdzuje. otvor oci a citaj, pomaha to.

BSD? Firmy zaoberajuce sa predajom, vyvojom rieseni pod BSD a poskytujuce podporu aj BSD systemu ako takemu, mas hojne v kazdej riti.
A keby ti to bolo malo (co moze byt) mas tu napr. Oracle alebo HP - firmicky, ktore si svoje OS postavili na unixe - konkr. SysV, ktoreho predchodza vychadzal o. i. z BSD 4.3.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty si slepy alebo nevies citat? Alebo je u teba Unknow nejaka BSD ci unix verzia operacneho systemu? Ja ked otvorim oci tak vidim, ze si bud funkcny analfabet alebo uplny magor alebo mas na tretinky rozseknuty mozog a jedna z nich ti nefunguje spravne.
Ale ked ti tato stranka nestaci mozes skusit security space. Tam su statistiky pouzivania apache web serveru. Prve 3 linux distra tam maju cez 70% a ten tvoj slavny BSD dokonca az skoro 6%.

No a pastnes sem v akom prispevku bol spomenuty ten BSD enterprise support ako si mi tvrdil? Alebo, ktora firma poskytuje support na urovni redhatu, ked je ich podla teba dost v kazdej riti?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

BSD pouziva v hojnej miere napr. Netflix a Rackspace.

Linux presadila hlavne komercializacia a financne injekty od spolocnosti ako Red Hat / Suse / Google/ + to ze sa k tomu predavaju "funkcne" appliances a sw.

To iste sa stalo s Javou pred 20 rokmi...Investovali sa miliardy aby sa to pretlacilo a dnes je to totalnym standardom a dominuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa skor zda, ze ty si taky ten trulko, antilinux hater, ktory ani nevie o com hovori ale ide proti nejakemu produktu, najlepsie zo sveta opensource alebo skupine ludi a nedokaze odolat nutkaniu, aby ho mohol ohovarat alebo znechucovat. Poznam par takych trapkov po diskusiach a ludia si z nich radi robia srandu. Ak niesi schopny prijat argumenty a skutovy stav odporucam ti bud navstevu psychologa alebo necitat diskusie a hlavne do nich neprispievat. Ale kedze tuto moju radu isto ignorujes, tak sa sam pasujes do role diskusneho sasa.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1,
antilinux hater == clovek, co nenavidi antilinux?
teda linux ma rad?
neprieci sa to potom zvysku tvojho rantu?
nevolaju ta doma nahodou 'kokot'?

2,
argumenty treba podlozit - napr. tak, ako si podlozil 38% podiel linuxu na serveroch.
neplet ich to z nazorom - to je ta vec, ked si vyhlasil, ze ma linux podiel 60%.
co je blbost - vid tvoj argument vyssie.
teda si sa stihol v jednej diskusii nielen mylit, ale sam seba aj popriet. a kto je tu potom saso?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

1. ked som to pisal, napadlo mi, ze taky uboziak ako ty vytiahne dvojity zapor ked nebude mat argumenty, takze som ta spravne odhadol a nikdy nebudem o tom pochybovat ;) a ako mna volaju doma na tom nezalezi ale hadaj ako budu tetaz volat teba tu :D

2. ja som argumenty podlozil akurat ty si ich nepochopil a este si sa teraz aj pekne zhovadil. Mal si radsej posluchnut moju radu o neprispievani ale co uz.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1, nevies sa vyjadrovat spravne - to nie je moja chyba ani chyba fora. to je preto, ze si kokot.

2, vid. bod 1. ked sa niekto nevie vyjadrit tak, aby ho ini chapali, teme sa ocividne nerozumie - teda je nadrapeny kokot.

3 'kokot' x 'nadrapeny kokot' == nadrapeny turbokokot == ty
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

heh no daj este nieco. Co slovo to argument, uboziak :D...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hej, a preto *BSD komunita vzdy place, ked Linuxaci s niecim pridu, ze je to zle, pretoze u nich to nefunguje, pretoze na to nemaju API a ked ho jedneho dna budu mat, tak aj tak bude nekompatibilne a Linux sa ma prisposobit im...

Vid pripad systemd.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

heh, a preco by ich malo trapit to, ze linuxaci vykradli bsd a upravili si ho podla svojich potrieb?

bsd ma launchd, ktory je imho o par tried lepsi ako systemd.

takze, neplac, linuxak, a nesud inych podla seba.
ze vy placete, ze vam nejdu win veci dobre pod wine, nemusia plakat bsd-ckari, ze im nejde vas crap.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Linuxaci vykradli BSD? No daj dalsie 100% overene info nech sa zas zasmejeme.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Launchd, ako ten od Apple? Hahahaha

Vela stastia s tym... Som rad, ze sa Linuxu vyhol. Zevraj lepsi ako systemd.... tak ten bol dobry...

Ono je logicke, ze sa vyplakavaju, ze systemd *bsd nepodporuje, aj sami vedia, co je lepsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas pravdu, ak nema kto pouzivat profi program, tak ho nema cenu ani pisat :) ale aj napriek tomu, ak by ludia co ich pisu, robili aj verzie pre linux, vyrobcovia HW by si mozno dali namahu aj s ovladacmi na Linux :) co by v konecnom dosledku len pomohlo :)

viac uzivatelov linuxu => viac programov => lepsie ovladace => lepsie (profi) programy => vacsi zisk :D (ak ludia nebudu kupovat win, budu mat o tu 100 viac na novy profi program :D )

a 1-2% je dost male cislo, navyse sa divim odkial chodia ku tym cislam... win pochopim, staistika predaja, ale linux? za linux neplatis, je volne dostupny ? ktokolvek si ich moze stiahnut, na zaklade coho potom vymerali to cislo :D

nevraviac o tom ze je tu kopec ludi co si musi kupit win pretoze chce ten a ten NB, ale nakoniec si nainstaluje linux :D (win si to zapise do statistiky ale v skutocnosti by to malo patrit linuxu :D )
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nie, nie, nie...
su rozne spolocnosti, ktore si zarabaju analyzou dat z najnavstevovanejsich webov. a podla nich ma linux podiel ok 0.8% do nieco vyse 2%. preto pisem vsade 1-2% (lebo ani boh nevie, ktorej sa da verit).

a na to, aby si portoval nejaky program, musis mat prostriedky - a tie chces, aby sa ti vratili. cili, najprv musis mat navratnost, potom mozes riesit port, nie naopak :)
a kedze navratnost nehrozi, nnikto do toho nepojde.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no a zober si ze studia vyjde 10% linux
potom m$ zaplati a zrazu studia vyjde ze linux ma 0,8% ludi
developperi si povedia ze ten linux sa neoplati a budu podporovat len M$

tak sa robi biznis...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

preto mas pouzivat minimalne 3 nezavisle zdroje, ktore tu uz nejaky ten rocik funguju...

ps: tych 10% si poriadne prestrelil, to by si ziskal mozno z nejakej linuxackej spravodajskej stranky.

a business sa robi takto: kup si zadarmo odo mna 100K licencii a ja ti k nim zadarmo pribalim nove bmw :)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

a drobnym pismom dodatok:
sprava pocitacov - $$$$$$$$$
instalacia - $$$$$$$$$$
24h podpora - $$$$$$$$$$$$
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jo, jo a potom ta caka tvoja velka show - na cinskom futbalovom stadione pistolou odzadu - tak riesia takychto "nakupcov"....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

s prostriedkami suhlasim, ale bez toho aby nieco portli nebudu vediet ci tam bude nejaka navratnost (vsetko ostatne su len slabe a nepouzitelne odhady). ak by to bolo tak ako vravis, jedina hra zo steamu by nebola portnuta, pretoze portovanie stoji cas a peniaze, nevraviac o tom, ze by tam bola neista navratnost. Ale aj napriek tomu ze to stoji cas a peniaze tie hry sa portuju...

Odpovedať Hodnotiť:
 

steam portuje hry aj (najma) preto, ze idu vydat konzolu s OS postavenom na debiane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

inak, nevies, ako stoji ich DirectX to OpenGL konvertor?
naposledy zvladal len cast instrukcii pre DX9 a dlho som o nom nepocul.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co je dlho ked ho uvolnili pred par tyzdnami? Zatial stale zvlada len subset DX9c. Dokonca ludia okolo WINE projektu ho preto odmietli. Casom ale uvidime.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nieco v tom zmysle som chcel povedat.
Steam si chce spravit vlastnu konzolu postavenu na linuxe :)
ale vobec nevedia ci ta konzola bude uspesna alebo nie, ale aj napriek tomu portuju hry a pripravuju konzolu.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a myslis, ze by portovali aj keby nechceli konzolu? pre 2% ludi? Oplatilo by sa to? Hlavne ked velka cast tych 2% maju este aj win pocitac?
Steam je uz dost velky a bohaty aby sa do takehoto projektu dalo. Cojaviem Cyber Link, co robi Power director (striih videa) to robit nebude, lebo je maly. Keby ale 30-40% ludi pouzivalo linux...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keby 30-40% ludi pouzivalo linux, tak kdenlive alebo openshot su na inej urovni a Power director by nepotrebovali :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Valve v prvom rade vidi rychlik rutiaci sa oproti na svojej kolajnici.

Steam neprezije, ked Microsoft bude pokracovat v nastupenom trende: Windows Marketplace + nemoznost instalovat aplikacie mimo neho. Presne tak, ako dnesne Metro aplikacie, ked v dalsej verzii systemu "kvoli bezpecnosti" to bude platit pre vsetky.

Preto zacali minuly rok vo velkom pracovat na prechode na Linux.
Odpovedať Hodnotiť:
 

roob_ trochu poupravim tie 2% alebo 1% linuxakov. Je to strasne idiotsky vybrane z kontextu. A mozu za to hlavne tieto "marketingove analyzy".

Spocitajte si windows stroje: Skoly, statna sprava, verejne dostupne pocitace (kniznice, kaviarne, terminaly), administrativne oddelenia firiem, programatori ... ANO ti vsetci pristupuju k danym analyzovanym strankam aj pocas pracovnej doby. Moj skromny odhad je, ze asi 60% windows pristupov nie je mozne pouzit na hry z dovodu ultra low hardwaru, alebo z dovodu prebiehajucej pracovnej doby resp. studijnej cinnosti.

To, co maju uzivatelia doma, statistiky nezohladnuju. Ono je totiz tazke urobit prieskum pre "herny priemysel" z pohladu "vsetkych potencialnych zakaznikov, ktori by mohli hrat hry".


Odpovedať Hodnotiť:
 

Odhadujem, ze zo vsetkych masin nachadzajucich sa doma resp. pocitacov pouzitelnych na sukromne ucely ale aj pouzitelne na hranie hier, ma linux daleko vyssie percento ako 10%. No zhodou okolnosti sa hraju vacsinou nemasove hry (menej globalne atraktivne).

Zakaznici co sa chcu hrat, maju nejake to nintento, xbox, PS, alebo PC na hranie (teda windows). Ake percento z uzivatelov sa hraje na windowse a pritom nepouziva ziadny specificky program fungujuci iba na tom OS? Nestacil by im Linux? Nestacil by im SteamBox?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

odhadujes?
ake data mas k dispozicii?
na zaklade akej metodiky?
aka velka je tvoja referencna vzorka?

nazor a fakt su dve rozdielne veci.
rozhodovat sa na zaklade nazorov mozu zeny; ale chlapa je komentar bez faktov, ktore ho podlozia, nehodny :o)

k tvojim poslednym otazkam: nie a nie.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ano, preto pisem "odhadujem", pretoze je to odhad. Ak by som to mal mat podlozene, tak tu nebudem komentovat s tebou, ale uz by bol minimalne clanok. Tie ich data zahrnaju aj pristupy z pocitacov nepouzitelnych na hranie ako som vymenoval vyssie len zopar oblasti.

Okrem toho, vsetci poukazuju len na percentualny pomer zo vsetkych pocitacov. Lenze pred 12 rokmi to mohlo byt (odhadujem!) 100 000 pocitacov v domacnosti a dnes uz tie 2% moze byt 1 500 000 pocitacov s tym, ze vela domacich pocitacov by kludne mohli na linux prejst a windows by im nechybal. Asi aj preto Valve sa snazi presadit linuxove riesenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco by nesli. Velke mnozstvo win programov bezi aj pod linuxom aj ked v emulacii. Popravde zatial som nemal win program, ktory by som nespustil pod wine. Co sa tyka hier tak v poslednej dobe sa zacinaju vyznamne hry portovat aj pod linux a to nativne (bez emulacie). Nevidim dovod preco neprejst priamo pod linux a udrziavat si ho vo vlastnej rezii.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne toto som uz davno pisal. Ved cela EU vklada pekne miliardy eur do M$. Za tie prachy by sme si mohli vytvorit vlastny OS, office balik a neviem co este ine a to aj bez toho aby sme pouzili linux. Navyse by sa tie prachy mohli tocit v ramci EU a nevyvazat ich do USA.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

------- ------- ------- ------- ------- -------
A navyse co sa crta, Win 8.1 Update 2 alebo Win 8.2 na jesen 2014 ako mal Win 8.0 vyzerat uz od zaciatku, huraaaaa gratulujem Mrsvosoft.

Win 9 v 2015, to za s bude co? Modern UI 2 + Ribbon 2 optimalizovane pre hyper-mega-brutal 4k-8k monitory s 500 ppi?

A perlicka na zaver, finalny klinec do rakvy Wokienok: Win 10, ktory planuju pre Oblak !!!!!! Iste cela statna/sukromna/podnikova sfera si da OS, kde budu veci v oblaku. Im uz nacisto d*be. Ale kto vie jak bude svet zdementneny za 5-10 rokov.

Win 7 je posledny OS, kde mam veci ako-tak pod kontrolou a Win 8.X update Y ma neprinuti MS naistalovat, ani keby mi zaplatil 300 €. Po Win 7 prechadzam na Linux, kedze prvy kliniec do rakvy MS bol prave zatlceny. Nic nie je večné, ani MS.
------- ------- ------- ------- ------- -------
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Som sa rozhodol, ze budem jest (castejsie) ryby, doma nikto neje ryby, tak prvy krat som to ako tak zjedol, druhy krat sa polka vyhodila a treti krat som vyprazil kuracie prsia, mfp cele ryby! Linux je na tom rovnako.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Človeče, už dávno ma na dsl nič tak dobre nepobavilo :).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja ryby tiez nemusim, ale u linuxu, po mojom rozhodnuti, som zostal a zostanem. Mam tu steam hry, ktr pocet kazdym dnom rastie. mam tu vsetky programy co som pred dvoma rokmy pouzival aj na win (firefox, blender, Gimp, inkscape) :D na ostatne programy som si nasiel nahrady (Double commander, rhyphmbox, libreoffice, netbeans atd.), na vsetko ostatne je tu wine (tanky, banished, guildwars2) :D a co uz nepojde ani pod wine ani nepotrebujem :P
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

čo máte proti rybám?..."moj dedko bol ryba ,mama bola ryba aj otec bol ryba...všetci v mojom svete sú ryba..."
/animoterapia/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nemaa to vobec ziadnej chyby, ked mi v izbe lietaju ryby ... hej hou, rock'n'roll fish
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie, win 9 bude to, co mal byt povodne win 8 - vylepsena stara dobra sedmicka. a dokonca budes mat na vyber dve verzie - klasicku OEM/krabicak a cloud pre predplatitelov po vzore office 360 :)

a nie, perlicka ti nevysla :)
nezlosti sa, dychaj z hlboka, narataj do desat...

a nie, uz od win2000 clovek nema nic pod kontrolou :)

3 x nie = si von z hry :) daj si sprchu!
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

myslis si, ze winCloud bude konkurenciou ChormeOS, ktory ma teraz vraj az 10% v predajoch? ChOS je zadarmo, za winC budu chciet kolok 60€ rocne ako za office? :) nepochopim inak kto pouziva cloud office a z akych dovodov za tie peniaze...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skonci to pravdepodobne tak, ze starter budes mat zadarmo (co moze byt dost orafana offline verzia - nieco ako chrome) a komplet cloud verzia ta bude stat nejake tie $ (napr. 5$/mesiac, co nie je tak vela). tym sa im moze podarit prerazit u lacnych suntov, ale uvidime - microsoft je v poslednej dobe znamy nie zrovna najlepsimi rozhodnutiami.

ad office - ja, firma plati, nestazujem si. dobra to vec, ked napr. potrebujes riesit spolupracu na dokumentoch a kazdy je v inej riti.
a cloud mam tiez rad, lebo vdaka nemu sa niekedy nemusim trepat do roboty - sadnem si do kaviarne a aj z mobilu vybavim, co treba (v ramci moznosti).
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

5€ mesacne pri beznej zivotnosti PC 5 rokov je 300€. Co si mal z matematiky? resp. "nieje tak vela" ma u nas dvoch rozne vyznamy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, ale mas na vyber:
- dat celych 100e na OS?
- upiratit si ho a byt zlodej?
- dat 5 euro za mesiac?

kedze windows vychadza kazde 2-3 roky novy, to mas tak 120-180e za licenciu. cili to posledne je taky kompromis a pasca na ludi zaroven.
mas rovnako ako s uvermi - poziciam ti 100e, ale vratis mi 200. ale to ti nevadi, kedze mi budes platit 5e mesacne, lebo 5e skor prezgries ako 200e :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no ono ten system robia cim dalej tym horsi

podla mna najlepsi win bol XP a office 2003

potom to uz slo do sraciek (ribbon, metro a pod)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

si pozri, kto mal na svedomi ribbon a metro.

ostava dufat, ze osoby odisli aj s ballmerom :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

obe tie ohavnosti mala na svedomi JL Green, ostava v pozicii Executive Vice President. Tami Reller, druha rostenka koli ktorej bol odideny Sinofsky ide dat vypoved (citaj bude odidena). Velka skoda, miesto inda mohol byt sef Sinovsky a mohol to tam cele nakopnut, takto to pojde dole vodou v znameni zdrazovania vsetkeho :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zasadna chyba v tvojich vypoctoch je v 2-3 rokoch vid winXP 2002-2014 a este pokracuje. Ak za windows zaplatim, nepotrebujem novy kym pojdu aplikacie, lebo nie windows pouzivas ale aplikacie. Keby mi sli rovnake aplikacie presne rovnako v ubuntu, tak mam kludne ubuntu a nie win... win7 mam napr. na notebooku, kupil som ho 2010 a neplenujem ho vymenit este dllllllllllllllhoooooooooooo. Za 4 roky by som zaplatil 4x12x5 = 240€, OEM win zabudovany do pc od vyrobcu stoji tk 20-30 nech nezerem 40€.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

win7 stala okolo stovky, aby som ta mierne upresnil :D

XP ti casovo nevychadza - office 365 vysiel minuly rok. vtedy sa dala kupit OEM len 7 /2009/, 8 /2012/ a 8.1 /2013/.

jak pisem - je to vyhodne pre urcitych ludi a je to aj dost dobra pasca. ako vravis, vravim, vravime - malokto si dokaze rozratat investiciu na celu dobu trvania (napr. si pozri len pausaly od mobilnych operatorov).
takze. moze to byt vyhodne - a aj bude, pre ludi, co si nedokazu odlozit stovku na system, a je im lahsie usetrit mesacne 5 euro ako za rok-dva stovku :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

pre vyrobcu licencia nestoji tolko co OEM v alze.. XP mi casovo sedi, vydanie 2002, v 2014 ma stale 30% PC. To je viac ako 8ka... A ak si niekto nevie zratat 1+1, tak nech si kludne plati 60€ rocne za windows, to ale nic nemeni na tom, ze to je sialenstvo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej, hej. ale vyrobca si to kompenzuje balastom, ktory ti tam nahadze.

hej, vtedy sa pouzival, ale uz sa nedal kupit ani ako oem ani ako krabicovka (teda dal, ale ofiko bol uz predaj ukonceny).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co myslis, kolko % z tych XP co su aktualne v "obehu" tvori downgrade z Visty? :) povedal by som ze veeeela. To je jedno ci sa predaval/nepredaval. vacsina pc ma OEM win a ked si v 2006-7 kupil core2 nemas dovod menit. 2008 kriza, vyrazne znizenie trhu novych pc, 2009 win7.

Neuvazujem spravne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

uvazujes dobre. na c2d mam XP-cka a hodnu dobu mat budem. na novsom stroji uz mam w7.

zase, uznaj, ze pre niektorych je zase dat za system 100 eur vela. preto radsej daju 5 eur mesacne, lebo 5 eur je menej ako 100. to, ze v dlhodobom hladisku tratia, je ina vec.
oplatit sa to ale napr. moze hracom - pocitac maju max 1.5-2 roky a potom ho predaju na suciastky, aby si moholi zrobit upgrade.
ak budu verzie okien vychadzat kazde 2 roky, tak im bude za jedno, ci zaplatia kazde 2 roky cca 150 eur za krabicu /resp. 100e oem/, alebo 5e/mesiac a maju stale novy, aktualny system.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este raz upozornujem, ze drviva vacsina PC sa kupuje od vyrobcov a tam je rozdiel medzi s/bez OS mensi ako 100€. Po druhe, ludia ktorym je 100€ vela (nechcu dat) maju win nacierno. Moj odhad je tak 30-50% ciernych kopii. Win za poplatok 5€/mes neprejde.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

od velkych vyrobcov aj bude chodit 'normalny' offline windows na mainstream+ strojoch.

ale na super lacnych suntoch (aka 100-200-300eur max) moze byt nainstalovany cloud (aka starter), lebo je free a znizi sa tym cena koncoveho zariadnia.
a tam si niektori ludia doplatia mesacne 5e za iste vyhody :)

alebo sa mylim?

rovnako aj s ciernymi kopiami - vacsina pinda, ze su drahe. drahe je naraz 100 eur, ale 5 eur (== 3 piva v BA) mesacne drahe nie je (ono sa to predrazi casom).
Odpovedať Hodnotiť:
 

niekto tu zase chce byt mudrejsi ako činsky komači,to su mi veci
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samotny Microsoft priznal (teda bol odhaleny byvalymi zamestnancami) ze vo vlastnej internej sieti pouziva aj linuxove servery. Zbytocne flame tu robite. Takze tak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

National Copyright Administration to si cinania robia srandu? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak dobre citam je tu rec o xp nainstalovanych v statnych pc, tam nikoho nezaujima ci tam idu hry alebo nie, os zdarma, kancelarsky balik zdarma, 5 a pol programu na komunikaciu s inymi uradmi by tam nakodili za par supiek a zvysok su usetrene dukaty :) a mozu kakat na cely ms. ale nieee polovica diskuterov riesi, ze nie su prof. programy pre linux tak na tych uradoch je to same DTP a strih videa reznuty odstranovanim cervenych oci v photoshope ... :P
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

na takych uradoch 90% ludi nebude vediet rano zapnut mailoveho klienta, ked mu ikonku presunies na ploche z horneho laveho rohu do dolneho praveho... Ako tym chces preboha nasadit iny OS????????
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predpokladam, ze precitat nazov "Mail" pod ikonou vie aj dieta ale mozno sme kazdy vyrastli v inom prostredi :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

predpokladam, ze si este nikdy nerobil s BFU. Dnes bol napr. obrovsky problem ked tabulka v exceli bola "mala" a nedalo sa ju vyplnat (inak aj tabulku samotnu som musel spravit ja). TAk som tam prisiel zistit co je problem a naucil som kolegynu novy figel ctrl+kolecko mysi je zoom. To este nechapala, tak som jej povedal zvacsovanie tabuliek. Potom to bolo ok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

svata pravda
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este aby som nadviazal na problem, o mesiac ked bude vyplnat dalsiu tabulku uz zabudne ze crtl+koliecko. Ja som napr. BFU v rybarstve, a darmo mi ukazes ze hacik sa viaze takym a takym uzlom, lebo to o 20 minut zabudnem. Darmo tebe ukazu, ze aha tu je olejova vanicka na nej je srob a olej vypustis tam, ked na inom aute to bude vyzerat inak uz nebudes vediet. Kazdy je v niecom "doma" a vo vsetkom ostatnom je BFU. Ludia vo vseobecnosti su v PC BFU.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

svata pravda
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Asi netusis co je lama BFU. Pred casom jednej odisiel pocitac (asi siel na vandrovku) a citujem "odnesli jej taku tehlicku". Samozrejme to bol disk. S hrozou cakam kedy dotycna zisti, ze prisla aj o vsetky lokalne archivy. Este jej to nedoslo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze to bude problem uradov a malo by sa vseobecne prestat ospravedlnovat takychto ludi. Bud sa to naucia, alebo tam nemaju co hladat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

nah, dokial su experti v inej oblasti.

nebudes predsa vyhadzovat zensku, co ovlada kompletnu agendu a vsetky danove zakony od roku pana 1993 len preto, ze ma problem s linuxom /alebo sa nevyzna v LO/, ked nikda predtym s nim nerobila /alebo preto, ze stresuje, ze sa nevyzna v office 2010, lebo bola zvyknuta na 2003/.

holt, zmier sa s tym, ze pre ludi su veci, ktorym nerozumeju, dost velky strasiak.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jasne ze si nevyhodis cloveka, co je pre teba prinosom. Ale nehovor mi, ze po par ukazkach nezvladne to, co cvicena opica.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cvicena opica (hocikto) nebude mat problem ked ju naucia jazdit na aute s 5 pedalmi, kde uplne pravy a lavy budu smerovky. Vravis, ze ty nemas stym problem keby ti take auto dali v robote a doma by si mal "klasicke" ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj bagrista alebo zeriavnik sa ma stazovat, ze doma ma na to 4 sipky, kdezto v praxi ma 8 pak?
Ak to vyzaduje profesia, tak sa to naucit musis a hotovo. Ak su to len zakladne ukony, tak to taky problem nie je. Ak si profik, tak s tym problem nemas. Takze stale ta ista otazka - dokedy sa takito ludia budu ospravedlnovat? pretoze to nie je len o uctovnictve, ale na uradoch nepotrebuju mat tety win so solitaire.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak si to vyzaduje profesia, tak ta na vykon prace musi niekto vyskolit. na skolitela su dane iste podmienky, etc... proste zakony a byrokratov neosuskas...

preto maju (musia mat) vsetci uradnici 'euro vodicaky na pc'. tam sa pri rade skoleni a kurzov naucili obsluhovat windows, word, excel a outlook.

takze otazka nie je 'do kedy sa maju taki ludia ospravedlnovat?' ale 'preco by sa mali zase opatovne duplicitne skolit na nove prostredie, programy, etc...?', 'kto to zaplati?' a 'kto preportuje uz existujuce data?'
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

U nas sa v statnej sprave prej**e na IT tolko penazi, ze pripadnu migraciu by to kompletne zaplatilo niekolko krat.

Akurat ze z tych penazi by museli dostat nieco aj ti ludia, co to realne riesenie aj navrhuju a implementuju, nie ze dostanu iba odrobinky a zvysok sa strati "cestou".
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ibaze tie prachy, ktore si ludia medzi sebou uleju, si aj budu ulievat, ci uz pri oknach alebo linuxe.
na migraciu by si musel najst nove lowa, ale musis ratat s raubirskou prirazkou.

k tomu druhemu odseku - ludia, co riesenia robia, pracuju pre firmy. stat plati firmam -> firma plati ludom -> ludia vzdy dostanu cca to iste. a je jedno ci robia veci pre okna alebo linux, su plateny od firem, co dostali zakazku. a to sa nikda nezmeni.

a nech by si stal na barsktorej strane, aj ty by si sa spraval rovnako. lebo, co svet svetom stoji, este stale nikto nevynasiel hrable, co by od seba hrabali.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ja tiez tvrdim ze najvacsi problem je v psychologii a staci vytvorin winXP temy a hned sa bude vsetko dat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zabudas na to, ze vela veci je tam poprepletanych - napr. mas specificky zabezpeceny terminal, ktorym sa pripajas na centralny register. z toho terminalu mas spraveny vystup na *.doc priamo do wordu. v lepsom pripade. v tom horsom mas priamo pod terminalom maly editor, a tlac mas preportovanu cez nejaky divnodivny programik z cias marie terezie.

potom mas hromady vykazov, ktore su uz roky pisane vo worde, tabuliek v exceli, tonu makier a este viac divnych skriptov na to, aby to ako tak islo.

a to nehovorim o mnohych strankach, ktore pouzivaju activeX.

---
otazka - kolko by ma stal vyvoj a zabezpecenie noveho OS, programove vybavenie a preportovanie vsetkeho?
a kolko by ma vysla 24/7 podpora?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kedy ty si videl naposledy linux,asi za marie terezie co ? O)))
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak by sa to spravilo poriadne a bez korupcie tak by to určite vyšlo na menej než tá sprostosť menom Microsoft Software Assurance. Lenže to by sa najprv museli zmeniť iné veci a to už sme pri politke.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

microsoft SA je asi taka zbytocnost ako kondom v spermobanke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

never tomu - ak mas k dispozicii 100M na IT, tak tych 100M aj minies. lebo, keby si neminul, nemusel by si dostat dalsie /alebo by si dostal menej a mohlo by ti chybat/.
takze ich pekne minies vsetky a je jedno ci pri linuxe, windowse, unixe alebo iOS. dolezite je len, aby sa vsetky prostriedky minuli.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

odpoved: tolko isto ako to stoji teraz, akurat by si vrecka nenamastili firmy ako M$ a ludia blizky politikom pri moci s "certifikatmi"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár